Dejavnost izobraževalnega instituta se nanaša na načrtovanje, pripravo in izvedbo programa permanentnega strokovnega izpopolnjevanja strokovnjaka iz prakse, ki se ukvarja s preventivo, diagnostiko in rehabilitacijo oz. zdravljenjem na področju psihoterapije, uporabne psihologije, integrativnih postopkov in avtizma
Institut podpira sledeča evropska načela:
• racionalizacijo in modularizacijo izobraževalnega programa;
• uvedbo novih učnih oblik, novih metod učnega procesa in kontinuiranega strokovnega dela;
• sodelovanje študentov kot partnerjev v učnem strokovnem procesu in v bazi za podiplomske študije;
• sodobne pristope pri načrtovanju, izdelavi, uporabi in evalvaciji standardnih in sodobnih programov na področju izboljšanja življenjske kakovosti;
• spremljavo in preučevanje fenomena motenj v kolektivnem obnašanju;
• spodbujanje in krepitev posameznikov, družin in društev, za razumevanje specifičnih potreb in možnosti v sodobni družbi;
• obvladovanje tehnik znanstveno-raziskovalnega dela na področju specialne rehabilitacije, uporabo in obvladovanje znanstveno potrjenih dejstev ter neposrednega strokovnega in znanstveno-raziskovalnega dela;
• osebnostni multidisciplinarni pristop k individualnem in skupinskemu delu;
• uvajanje standardov v postopku evalvacije znanja, veščin in strokovnih kompetenc, ki so primerljivi z evropskimi standardi;
• postopke in metode dela z osebami, v kontekstu vloge in strokovne odgovornosti terapevta v zdravstvenem timu preventive, detekcije, terapije in rehabilitacije motenj komunikacije in fenomena motenj obnašanja; • usposabljanje strokovnjaka za izvedbo programa preventive, hitre detekcije, delovne terapije, rehabilitacije, socializacije in socialne integracije.