
INŠTITUT ZA AVTIZEM

RAZVOJNI CILJI:
- Izobraževalni programi za strokovnjake, ki se ukvarjajo z avtizmom, za starše avtističnih otrok, kot tudi za predavatelje in učitelje za vključitev avtističnih otrok v vzgojno-izobraževalni program.
- Predavalna baza za specialistični magistrski program AVTIZEM AME ECM.
SPLOŠNI CILJI:
- pridobivanje znanja o možnostih uporabe svetovalnega dela in vplivih njegove uporabe;
- obvladanje znanj in veščin, ki so potrebni za nadzor in izvajanje različnih oblik terapevtskih in rehabilitacijskih postopkov, ter samostojno kreiranje slednjih;
- razvoj in izpopolnjevanje veščin potrebnih za delo v multidisciplinarni ekipi.
DEJAVNOST INŠTITUTA:
Dejavnost Centra za izobraževanje se nanaša na načrtovanje, izdelavo in izvajanje programa trajnega poklicnega izpopolnjevanja strokovnjakov iz prakse, kateri se ukvarjajo s prevencijo, diagnostiko in rehabilitacijo ali zdravljenjem oseb z avtizmom in inkluzivnim izobraževanjem.
Center promovira naslednje evropske principe:
- racionalizacijo in modularizacijo izobraževalnih programov;
- uvajanje novih oblik predavanja, novih metod predavalnega procesa in kontinuiranega dela strokovnjakov;
- udejstvovanje študentov kot partnerjev v izobraževalnem procesu strokovnjakov, staršev in strokovnjakov za inkluzivno izobraževanje avtističnih oseb, kot tudi baze za podiplomske študije s področja avtizma;
- sodobni pristopi v načrtovanju, izdelovanju, uporabi in evalvaciji standardnih in sodobnih programov s področja rehabilitacije oseb z avtizmom;
- spremljanje in preučevanje fenomena prizadetosti v družbenem obnašanju pri avtizmu;
- spodbujanje in ohrabrenje posameznika, družin in družbe k razumevanju specifičnih potreb in možnosti oseb z avtizmom;
- obvladovanje tehnik znanstveno-raziskovalnega dela s področja posebne rehabilitacije, uporaba in prevzemanje znanstveno dokazanih dejstev in neposredno, strokovno ter znanstveno-raziskovalno delo;
- karakteristični in multidisciplinarni pristop pri individualnem in skupinskem delu z avtističnimi osebami;
- uvajanje standardov v proces vrednotenja znanja, veščin in strokovnih kompetenc, ki so primerljive z evropskimi standardi;
- postopki in metode pri delu z avtističnimi osebami v kontekstu vloge in profesionalne odgovornosti terapevtov v zdravstveni skupini prevencije, detekcije, terapije in rehabilitacije prizadetosti glasu, govora in komunikacije ter fenomen prizadetosti obnašanja;
- usposabljanje strokovnjakov za izvajanje programa prevencije, zgodnje detekcije, delovne terapije, rehabilitacije, socializacije in socialne integracije oseb z avtizmom, inkluzije.
PODROČJA DEJAVNOSTI INŠTITUTA:
-
Izobraževalni seminarji za strokovnjake, ki se ukvarjajo z avtizmom (psihologi, pedagogi, logopedi, sociologi)
DIAGNOSTIČNI PROCES ZA OTROKE, NAJSTNIKE IN ODRASLE
Urnik za diagnostično opazovanje avtizma
Kvocient avtističnega spektra (QA)
Popravljen diagnostični intervju o avtizmu (ADI-R)
-
Izobraževalni seminar za starše avtističnih otrok
Izobraževalni program za starše otrok z avtizmom.
Vodič za starše – informacije in sredstva za družine otrok z motnjami avtističnega spektra.
Seminar je oblikovan s ciljem krepiti starševsko vlogo in veščine pri vzgoji avtističnih otrok.
Poudarki seminarja
- Pozitivna interakcija:
- ustvarjanje pozitivne interakcije med starši, družinskimi člani in avtističnimi otroci;
- organiziranje delavnic praktičnega usposabljanja staršev, vključno s podajanjem tehnik, ki so prilagojene njihovim otrokom staršev s pridobivanjem tehnik prilagojenih za njihovim otrokom.
- Povratne informacije in učenje:
- usposabljanje staršev, kako naj informacije o vplivu na avtističnega otroka, ki jih dobijo, izkoristijo za promocijo in podporo samostojnosti in neodvisnosti otrok.
- Postavljanje omejitev v interakciji in reševanje težav v družini.
- izobraževanje staršev, kako na učinkovit način z avtističnim otrokom komunicirati in kako jim postaviti meje;
- sprejetje učinkovite in pozitivne strategije za reševanje težkih interaktivnih situacij v družini.
Obstajajo programi, ki so s pomočjo delavnic ali z ustvarjanjem lastne smeri, v sodelovanju z drugimi institucijami in strokovnjaki, namenjeni usposabljanju vzgojno-izobraževalnega kadra.
-
Izobraževalni seminar za učitelje, predavatelje in šolske pedagoge, kako avtistične otroke vključiti v izobraževalni sistem
Izobraževalni program za vključevanje in nadzor nad vključevanjem
- ustvarjanje pogojev, kateri vodijo k povečanju dostopnosti kakovostne izobrazbe za vse;
- razvoj kot promocija modela vključevalnega pristopa;
- razvoj meščanske identitete in povečanje interkulturnih kompetenc predavateljev in šolskih pedagogov;
- povečanje kapacitet vzgojno-izobraževalnega kadra za delo z avtističnimi otroci v razredu.
Velikega pomena sta pri tem izobrazba in dojemanje pomena vključevalnega izobraževanja in ustvarjanje senzibilnosti za delo z avtističnimi otroci.
Udeleženci seminarja bodo:
- seznanjeni z veščinami prepoznavanja kapacitet in moči, s katerimi avtistični otrok razpolaga, da bi se lahko vključil v skupino vrstnikov;
- sposobni prepoznati izobraževalne, čustvene, socialne in zdravstvene potrebe avtističnih otrok;
- pridobili bodo veščine kreiranja individualnega izobraževalnega načrta z dodatno izobraževalno potrebo;
- seznanjeni bodo z veščinami upravljanja oddelka in s partnerskim odnosom do učencev in do družine avtističnega otroka;
- seznanjeni bodo z različnimi vrstami motivacije in asertivne komunikacije.
-
Integrativna svetovalnica za avtizem
Multidisciplinarni program kreiranja terapijskega procesa z individualnim pristopom, z elementi behavioralne in zdravstvene terapijske nege otrok z diagnozo ASD.
Cilji:
- Oceniti individualne specifičnosti in potrebe vsakega posameznika in tistega, ki ima težave z avtizmom.
- Oceniti bioindividualnosti vsake osebe v kontekstu terapijske verjetnosti, specifične patološke predispozicije pacienta.
- Definirati algoritem vseh zunanjih in notranjih faktorjev bolezni, kot so prizadetost genoma, način življenja, način prehrane, psihološki status, vplivi življenjskega okolja in kulturnih specifik.
- Vzpostaviti terapijski proces: poleg protokola zdravljenja je cilj, da se organizira in rehidrira, ponovno mineralizira, detoksicira, doda nova energija, se vzpostavi specifična strukturna odpornost, nudenje psihoterapijske podpore in postavljanje smernic za osebni razvoj.